O jednotlivých kurzech – AKORD Ostrava | Kulturní a společenské centrum

O jednotlivých kurzech

JIN JÓGA

Jin jóga je jóga s pomalým tempem a převážně převládají pozice vsedě s delší výdrží. Tento styl je skvělý pro začátečníky, jelikož lekce nejsou náročné, a přitom se v nich učíte plně procítit každý sval a své tělo. Jin jóga je také meditativní praxí, která vám pomůže najít vnitřní klid a spokojenost se sebou samými. Praxe jin jógy se od běžně známých jógových lekcí, kde zapojujeme především svaly, liší svou tichostí, klidem a respektem k potřebám vlastního těla.

POWER JÓGA

Powerjóga je jóga ve stylu vinyasa jóga. Dynamické cvičení POWER jógy vyvolává v klientech představy o síle, rychlosti a napětí. Jsou to však mylné představy, které vycházejí z nesprávného pochopení slova POWER. Powerjóga vědomě a pomalu provádí pohyb a jako druhý pól rovnováhy zastavuje pozice na delší čas. Při praktikování jógy je nutné, aby mozek dokázal ve spolupráci s tělem přebudovávat špatné pohybové a dechové vzorce. A právě na to potřebuje čas a řízený dech. Když dojde k uvolnění mysli, dojde i k uvolnění těla a je zde předpoklad pro komplexní přístup ke zdraví. To, co instruktor powerjógy učí, je třeba přenést i do běžného života. 

JÓGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA

Pokud vás trápí bolest bederní části páteře z přílišného posedávání, případně i postávání v práci, cítíte, že ztrácíte hybnost a pružnost těla či byste jen rádi kompenzovali vrozené vady páteře, může být jóga výbornou terapeutickou pomůckou. Tyto lekce mají především preventivní charakter, a v žádném případě bychom jimi neměli nahrazovat odbornou rehabilitaci. Platí tedy, že pokud vás trápí bolest beder či zad obecně z přílišného posedávání, případně i postávání v práci, pak je jóga výborný pomocník.

JÓGA VE VZDUCHU (FLY JÓGA)

Cvičení v síti, jóga bez gravitace, létací jóga, jóga hlavou dolů, fly jóga je relativně nový, moderní a zároveň netradiční cvičební systém, využívající pro cvičení speciální závěsnou síť z leteckého hedvábí. Základní principy cvičení vycházejí nejen z jógy, ale i z pilates, poznatků fyzioterapie a cirkusových triků. Cvičení je vhodné pro všechny věkové kategorie, i pro osoby bez pohybových zkušeností. Během cvičení se pracuje s váhou vlastního těla, což pozitivně ovlivňuje rozvoj síly, především středu těla. Hluboký stabilizační systém je velmi důležitý pro ekonomickou a efektivní funkci pohybového aparátu. Cvičení ovlivňuje rozvoj flexibility, kdy se protahují zkrácené svaly a uvolňuje se v nich napětí. Síť odlehčuje zátěž na klouby a umožňuje dekompresi páteře a tím mírní bolesti pohybového aparátu. Cvičení podporuje kloubní pohyblivost, hbitost, odbourání stresu a posílení psychiky. Pozitivní je také ovlivnění žilního návratu krve z oblasti nohou směrem k srdci a podpora prokrvení mozku u pozic hlavou dolů. Cvičení je možné zjednodušit nebo ztížit pomocí nastavení sítě do nízkého nebo vysokého závěsu.

CVIČENÍ NA VELKÝCH MÍČÍCH 

Funkční cvičen na velkém gymnastickém balančním míči je fyzicky účinné, zábavné a má blahodárný vliv na celé tělo a duši. Zásluhou pohupování v sedu, cíleným cvičením v různých vratkých pozicích zapojujeme aktivně svaly celého těla a naučíme se rychleji poslouchat a vnímat jeho požadavky. Posilujeme oslabené svaly a protahujeme svaly zkrácené. Aktivně zatěžujeme zejména hluboké zádové svaly, které uvolňujeme, protahujeme a posilujeme. Cvičíme podle hudby, která motivuje k pohybu a dobré náladě, Posilujeme ve stoje, v sedu i lehu. Vyzkoušejte toto cvičení a uvidíte sami co se dá všechno s míčem zažít.

PILATES 

Pilates -procvičí celé tělo od hlavy až k patě. Při tomto cvičení si budete dávat pozor na těchto šest základních principů a to:

  • 1. Dýchání – správné dýchání okysličuje krev a podporuje krevní oběh,
  • 2. Koncentrace – soustředění je jedním z nejdůležitějších prvků Pilatesovy metody
  • 3. Kontrola-každý pohyb by měl být pečlivě promyšlený a naplánovaný
  • 4. Centrum – každý cvik se zaměřuje na posílení pevného středu těla
  • 5. Přesnost -zvyšuje účinky každého cvičení
  • 6. Plynulost- je jedním z principů, které odlišují metodu Pilates od ostatních cvičebních technik

Každý cvik je zaměřen na jiný sval, budete mít krásné dlouhé svaly, protaženou a pohyblivou páteř bez bolestí, chce ale toto cvičení provádět 2x až 3x týdně. 

BOSU

Je rychlejší cvičení na balanční podložce, která se využívá v rehabilitacích. Zde získáte kontrolu rovnováhy, kondici a super pocit cvičení při svižnější hudbě.  Posilování vám protáhne celé tělo. Nebojte toto cvičení vyzkoušet. Je třeba mít pevnou obuv, nejlépe kotníkovou. Bosu nabízí novou cestou ke cvičení, které je funkční, dynamické a opravdu prospěšné.

LADIES TABATA

Nudí vás klasický trénink a chtěli byste vyzkoušet něco nového? Co takhle dát vašim svalům trochu šok? Zlepšíme výkonnost a fyzičku ve velmi krátkém čase. Tabata je jednou z nejlepších technik, jak spalovat tuky při cvičení, tělo lépe metabolizuje glukózu a odbourávání tuků probíhá rychleji. Důležité je dodržovat intervaly a cvičit na 100% svých možností. Cvičí se převážně s vlastním tělem, ale i s nářadím a pomůckami.

Tabata a hubnutí Tabata trénink je pravděpodobně jednou z vůbec nejlepších technik jak spalovat tuky při cvičení. Vysoce intenzivní intervalový trénink zvyšuje fyzickou kondici mnohem efektivněji než vytrvalostní cvičení. Tyto krátké intenzivní tréninky poskytují lepší sportovní výkony. Tělo lépe metabolizuje glukózu a odbourávání tuků probíhá mnohem rychleji. Tabata a intervalový trénink také významně snižuje inzulínovou rezistenci. Dochází k vyšší oxidaci tuků a zlepšení glukózové tolerance.

ZDRAVÁ ZÁDA SM. SMÍŠKA

SM systém je originální metoda, jak léčit poruchy páteře, ale hlavně jak jim předcházet dostatečnou regenerací. Cvičení má také velký význam u prevence a léčby poruch velkých kloubů (kyčelní, kolenní, ramenní a klenby nožní). Spirální stabilizace zvětšuje meziobratlové prostory, dává meziobratlovým kloubům pohyblivost, odstraňuje blokády. Páteř se regeneruje a léčí. Hlavní zásadou léčby a prevence bolestí zad je aktivní relaxace vertikál aktivací spirálních svalových řetězců. Vlivem svalových spirál se páteř protahuje, výhřez disku má možnost se vstřebat a přestává utlačovat či dráždit kořenové nervy. Dovoluje posílit svaly ochablé a uvolnit svaly přetížené. Trakční síla cviků dovolí důkladné protažení páteře a regeneraci meziobratlových plotének tak, jak to doposud neumožňuje žádná jiná metoda. Díky aktivaci spirálního zřetězení svalů se páteř napřimuje, odstraňuje se vadné držení těla, rovnají se kulatá záda, napřimuje předsazený (želví) krk, upravuje se předsazení ramen (protrakce ramene), zpevňuje nožní klenba plochých nohou, zlepšuje postavení palce nohy (hallux valgus), zeštíhluje pas a zpevňuje břicho. Cvičí se pomocí speciálních lanových gum. Cvičení lze provozovat v každém věku.

JÓGA PRO KAŽDÉHO (pod vedením Ivany Kroupové)

Mým snem je, aby lidé přicházeli na lekce jógy bez obav, očekávání a předsudků a odcházeli s rozhýbaným tělem, klidnou hlavou a úsměvem. Jóga je totiž opravdu pro každého – bez rozdílu věku, pohlaví či fyzické zdatnosti. Vydejme se společně na dobrodružnou cestu do vlastního nitra skrze dechové techniky, ásany a relaxaci. Věřím, že Vám na této cestě budu dobrým průvodcem. Díky pravidelnému praktikování jógy Vám odměnou bude zklidněná mysl, posílené a pružnější tělo, a hlavně dobrý pocit.

Na začátku svých lekcí kladu důraz na zpřítomnění, tedy ponoření se do současného okamžiku. Jako nástroj k tomuto nejčastěji používám pratjáháru, při které jsou naše smysly odtaženy od vzruchů vnějšího světa a nasměrovány k vlastnímu nitru. Samozřejmostí je následná fyzická praxe v hlavní části lekce, která je zaměřena na základní pozice – stojné, v sedu, lehu, rotace. Ásany, tedy jednotlivé pozice, vždy také sama předvedu a nabídnu různé obtížnosti a modifikace s ohledem na Vaše možnosti a potřeby. V závěru každé hodiny se můžete těšit na relaxaci, kterou ráda doprovázím vlastním mluveným slovem či prvky muzikoterapie, tedy hrou na léčivé nástroje.

Těším se na Vás a na společně strávený čas. Na místě jsou k dispozici jógamatky, pokud však máte svou vlastní, klidně si ji na lekci přineste. Volte takové oblečení, ve kterém se cítíte pohodlně a které Vám nebude překážet v pohybu, nebude Vás škrtit či jinak omezovat. Cvičíme naboso, v případě potřeby v ponožkách. Na závěrečnou relaxaci doporučuji přibalit něco teplejšího – ponožky, mikinu, případně můžeme nabídnout deku k zapůjčení. Pokud si doma zapomenete úsměv, ráda Vám dám jeden svůj 😊